lauantai 31. lokakuuta 2009

Laiskalauantai...

Oon tänään nukkunut, syönyt, datannut, nukkunut, syönyt ja datannut. Voiko monipuolisempaa olla... No, oon mä myös tiskannut. Laitoin vähän liikaa astianpesuainetta ja sitä vaahtoa tuli aika paljon. Tuli ihan mieleen, kun pienenä olin usein viikonloppuisin mummilla yötä, ja kävin aina vaahtokylvyssä. Otin aina valtavasti leluja mukaan ja viihdyin ammeessa niin kauan, että vesi oli haaleaa ja kaikki vaahto lähtenyt. Muistan että mulla oli ihan oma maailma, jaksoin leikkiä yksin tuntikausia omia leikkejäni. Sitten illalla aina katseltiin mummin kanssa BumTsiBumia ja söin leipää, jonka päällä oli ketsuppia. Nukuin mummin vuodevaatelaatikossa, kun olin niin pieni, että sinne oli helppo tehdä pehmustettu peti. Aamulla herätin mummin (ja nyt kaduttaa, varmaan inhottavaa kun tahtoo nukkua ja toinen vaan tulee tönimään), ja mummi keitti mannapuuroa. Kiipeilin aina keittiön työtasoilla ja etsin kaapista vanilliinisokeripussia, jonne työnsin sormeni ja laitoin sen jälkeen suuhun. Olisinpa vielä 6-vuotias!

Mummi täyttää ensi vuoden alussa 90 vuotta. Pelottaa, koska se on jo aika paljon. Enkä näe sitä kuin ehkä kerran pari vuodessa, kun välimatkaa on 200km. Eihän se oikeasti ole kovin pitkä matka, jostain syystä vaan tulee niin harvoin mentyä sinne. :/ Pitäisi vähän skarpata ja säästää rahaa, että voisi käydä edes vähän useammin, kun koskaan ei tiedä miten kauan sitä aikaa on jäljellä. En pysty edes ajattelemaan, että mitä sitten, kun saan tietää että se on kuollut... Ei se voi. Lamaannuttavaa.

Joo en tahdo miettiä. Tekee mieli piirtää! En vaan tiedä mitä piirtäisin. Tahdon piirtää piirtopöydälläni. En ole käyttänyt sitä ikuisuuksiin, mikä on ihan tyhmää, ei se kuitenkaan ilmainen ollut. Koirakin kaipaisi huomiota ja huone muistuttaa ihan kaatopaikkaa. Ei jaksaaaa, ärsyttävää kun pitää olla näin laiska luonne. Vihaan siivoamista.

Mutta nyt meen piirtämään. Tai ainakin ihan kohta :)

Ei kommentteja: